Tehnološki najkompleksniji i najnapredniji model u Mercedesovoj ponudi starta opako s do 560 kW maksimalne snage i dosegom do čak 770 km. Poznato je i kada kreće prodaja.
Svaka čast svima, ali Mercedes je ipak neka druga priča. Stoga se s posebnim povećalom pratilo lansiranje svojevrsne EQ podmarke električnih modela. Među njima je sada okrunjen i kralj, model EQS, kojeg mnogi doživljavaju kao S klasu među električnim automobilima. A to za sobom povlači i tezu da se radi o najboljem na svijetu.
Za konačan sud će se valjati strpjeti, ali da ima potencijala ponijeti laskavu titulu, definitivno ima. Elegantno skrojen EQS donosi više stila i obilje tehnologije, a među njima je moguće pobrojati čak 15 inovacija.
Kao što je već poznato, električni novitet ima najbolju moguću aerodinamiku – vrijednost koeficijenta otpora zraka cd je 0.20. EQS je blizak S klasi, ali električna arhitektura dopušta neke nove izlete poput zakrivljenijih linija i prema naprijed pomaknutu kabinu. Prednji kraj je naglašen kroz ‘Black Panel’ jedinicu, a inovativna prednja svjetla povezana su svjetlosnom trakom. Za one koji žele više tu je crni panel s trodimenzionalnim uzorkom zvijezde.
Tržišni debi označit će izvedba EQS 450+ sa snagom od 245 kW (i 568 Nm) i NEDC potrošnjom od 16.0-19.1 kWh/h, odnosno 20.4-15.7 kWh/100 km po WLTP-u. 100 km/h postiže za 6.2 sekunde. Odmah nakon njega stiže asocijativno imenovan EQS 580 4MATIC sa snagom od 385 kW i momentom od 855 Nm, što je dovoljno da auto potjera do 100 km/h u svega 4.3 sekunde. Obje izvedbe imaju maksimalac limitiran na 210 km/h. Ponovimo još jednom, radi se o krstarici teškoj preko 2.5 tona koja u duljinu mjeri 5216 mm, široka je 1926 mm i visoka 1512 mm.
U planu je i inačica visokih performansi sa snagom od 560 kW. Svi modeli imaju električni pogonski sklop (eATS) na stražnjoj osovini, dok inačice s 4MATIC pogonom također imaju eATS i na prednjoj osovini.
U ovom autu nema rasipanja energije. Regenerativno kočenje je stupnjevanog intenziteta, a ECO Assist funkcija predviđa prometne uvjete, topografiju i želje vozača, pa tome prilagođava kada će i koliko kočiti.
Mercedes s EQS-om dovodi i novu generaciju baterija sa višom gustoćom energije te 10% manje kobalta. Veća od dvije dostupne ima iskoristivi udio energije od čak 107.8 kWh, što je oko 26 posto više nego kod modela EQC. Što se punjenja tiče, maksimalna snaga koju prima je 200 kW na brzim punjačima s istosmjernom strujom, što znači da je za 300 kilometara (WLTP) dovoljno samo 15 minuta stanke na punjaču. Ugrađen je i punjač za punjenje izmjeničnom strujom, i to snage do 22 kW. Uz opciju IONITY Unlimited, svi europski Mercedes me Charge klijenti mogu besplatno godinu dana koristiti mrežu brzih punjača.
Od pomoći je i navigacija s funkcijom Electric Intelligence koja planira najbržu i najpraktičniju rutu, uključujući zaustavljanja radi punjenja, a na osnovi raznih faktora. Dinamički reagira na prometne gužve i promjene u stilu vožnje. Tu je i vizualizacija MBUX sustava (Mercedes-Benz User Experience) koja prikazuje je li preostali kapacitet baterije dovoljan za povratak na početnu lokaciju bez punjenja. Prilikom proračuna rute prednost se daje ručno unesenim punionicama, a predložene punionice mogu se izuzeti. Proračunavaju se i procijenjeni troškovi punjenja prema punionici.
EQS je prvi Mercedes koji nudi opciju aktiviranja novih funkcija vozila putem daljinskih nadopuna bežičnim putem (over-the-air updates – OTA) u mnogim područjima. Nude se i dva posebna programa vožnje za mlade vozače i servisno osoblje, a bit će moguće otključati upravljanje stražnjom osovinom s većim kutom upravljanja od deset stupnjeva. Oprema je prvoklasna, a popis opcija uključuje brojne atrakcije. Jedna od njih su automatska comfort vrata kod kojih se kvaka izvlači čim se vozač približi automobilu. Ako se dodatno približi, vrata vozača se automatski otvore.
EQS ima do 350 senzora, a oni bilježe udaljenosti, brzine i ubrzanja, uvjete rasvjete, padaline i temperature, zauzeće sjedala kao i treptaj oka vozača ili govor putnika. Algoritmi potom omogućavaju posljedično postupanje, a tu je i umjetna inteligencija. Da, EQS je sposoban učiti na osnovu stečenih iskustva, a samostalno će i parkirati auto te dovesti ga vlasniku s parkinga. Uz opcijski Drive Pilot EQS će biti u mogućnosti voziti u uvjetovanom autonomnom režimu do 60 km/h u slučaju gustog prometa ili u kolonama.
Za kraj još jedno spominjemo MBUX Hyperscreen, veliki zakrivljeni zaslon koji se proteže gotovo kompletnom širinom prednje armature, a čine ga tri zasebna zaslona ispod staklenog pokrova.
Početak prodaje Mercedesa EQS zakazan je za 15. juna, a prva vozila se u salonima očekuju u novembru ove godine.